Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 1997 |
ISBN | 9055940887 |
ISBN13 | 9789055940882 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Behoort u als ondernemer of manager in toenemende mate tot een 'bedreigde diersoort'? Heeft u in de kosten gesneden en processen herontworpen, maar raakt bij de zoektocht naar nieuwe groei uw tijd bijna op? -leeft u geprobeerd marktcondities te creƫren en verschillende 'regels' voor een leidende marktpositie toe te passen die opgaan in situaties van hoge groei, maar zonder resultaat? In deze baanbrekende studie presenteert Marc van der Erve een nieuwe benadering die de verborgen kennis en energie binnen en buiten de organisatie mobiliseert... een benadering die zich richt op het zoeken naar eigenschappen (van mensen, situaties, klanten, producten, competenties, partners en attitudes) die elkaar versterken. Met andere woorden, eigenschappen die resoneren. Alleen door het onderzoeken van resonantie en de kracht van 'natural economics' en de 'natuurlijke' wijsheid van individuen in de organisatie aan te wenden, kan duurzame groei worden bereikt.
Marc van der Erve biedt waardevolle inzichten in hoe ondernemingen dienen om te gaan met situaties van geen groei, nieuwe groei, hoge groei en afnemende groei. Bedrijven moeten streven naar het (opnieuw) tot tand brengen van resonantie tussen hun producten, klanten en competenties.'