Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9052614644 |
ISBN13 | 9789052614649 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
In vergaderingen ontbreekt het vaak aan plezier en resultaat. De vraag of daar wat aan te doen is, wordt in Resultaatgericht vergaderen positief beantwoord. In dit boek leest hoe u een optimaal vergaderresultaat kunt behalen door aandacht te hebben voor inhoud én proces.
Deze praktijkgids behandelt uiteenlopende aspecten van vergaderingen en de voorbereiding daarop. Behalve voor traditionele vergaderingen is er ook aandacht voor vergaderen met behulp van nieuwe technologieën, zoals videoconferencing en netmeeting. Onderwerpen die aan bod komen, zijn:
ï analyse van de vergadercontext;
ï opstellen van een strategische agenda;
ï methoden om de vergadering te structureren;
ï vergaderdynamiek;
ï interculturele verschillen in vergadergroepen;
ï vergaderen op afstand.
Resultaatgericht vergaderen is bedoeld voor iedereen die regelmatig vergadert. Niet alleen als voorzitter, maar ook als deelnemer. Uiteindelijk is vergaderen de verantwoordelijkheid van een groep en niet van een eenling.
Caroline Kuijper is trainer en (intern) adviseur bij Plattel en Partners. Zij geeft trainingen mondelinge communicatie en heeft in dit boek haar kennis van groepsdynamica, haar jarenlange trainingservaring en haar interesse voor vergaderen bijeengebracht.
De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.
De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners te Baarn.