Uitgevers | Kluwer, Vakmedianet Management, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9013015484 |
ISBN13 | 9789013015485 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Een succesvolle invoering van Shared Service Centers levert u zomaar besparingen op van 20 tot 50 procent. Daarnaast zult u een forse kwaliteitsverbetering kunnen bewerkstelligen. Het is dan ook logisch dat in navolging van grote multinationals uit de Verenigde Staten via Europees opererende organisaties deze ontwikkeling zich voortzet bij Nederlandse organisaties. Shared Service Centers springt daarop in en beschrijft een praktische aanpak voor de inrichting van deze centra.
Het boek besteedt ruim aandacht aan het 'groeipad' van SSC's. Daarvoor wordt eerst duidelijk onderscheid gemaakt tussen concentratie en centralisatie, waarna de ideale groeistrategie voor SSC's wordt beschreven. Tevens is er aandacht voor de haalbaarheidsstudie van een SSC, waarbij de kosten, baten en risico's duidelijk zijn uitgewerkt.
Het boek gaat vervolgens in op de feitelijke implementatie.
- Hoe stel je een projectplanning voor een SSC op?
- Wat zijn de projectactiviteiten en welke rol vervult de controller?
- En hoe ziet de dagelijkse bedrijfsvoering eruit?
Daarbij wordt ook gekeken in hoeverre het misschien interessant is het SSC te outsourcen. Shared Service Centers is geschreven voor controllers, maar ook uitermate geschikt voor beslissers en projectleiders in een SSC inrichtings- en invoeringstraject. De talrijke voorbeelden kunt u eenvoudig toepassen op uw eigen organisatie.