Uitgevers | Atlas Contact, Uitgeverij, Business Contact |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789047001898 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal Boek () |
Dit boek gaat over (culturele) diversiteit: hoe kunnen we het potentieel van smart-Nederlanders zo goed mogelijk aanboren? De term smart staat voor de verschillende migrantengroepen die binnen de Nederlandse samenleving een bestaan proberen op te bouwen, maar daarbij op weerstand stuiten. Ze worden lager ingeschat als het gaat om de benodigde kennis en vaardigheden, terwijl ze in de praktijk juist slimmer moeten zijn dan de gemiddelde sollicitant om aan een baan te komen.
De arbeidsparticipatie van smart-Nederlanders blijft nog steeds achter. Wat nodig is, is een verantwoorde en eerlijke manier van selecteren, speciaal gericht op deze groep. smart-selectie dus, oftewel slim selecteren. Daarbij moet vooral naar toekomstige mogelijkheden gekeken worden en niet zozeer naar in het verleden behaalde kwalificaties. Dit vraagt om een specifieke invulling van selectiemiddelen en stelt hoge eisen aan de selectie-instrumenten, de vaardigheden en de instelling van de selecteur.
Dit boek is voor ondernemers, personeelsfunctionarissen, recruiters en werving & selectie-adviseurs.
Organisaties zullen zich, uit oogpunt van economische groei, moeten bezighouden met een multicultureel hrm-beleid en hoe dan ook een beroep moeten doen op het potentieel van smart-Nederlanders.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google