Uitgevers | Uitgeverij Ten Have, Have, Ten |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9059950917 |
ISBN13 | 9789059950917 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het is goed voor een bedrijf om aandacht te geven aan de individuele werknemers. Maar de agenda van leidinggevenden wordt beheerst door kostenbeheersing en het behalen van de jaaromzet. Hoe is het mogelijk om in deze situatie nog te luisteren naar werknemers?
In veel bedrijven is de druk hoog: de kosten moeten zo laag mogelijk worden gehouden om de winst te maximaliseren. Dit veroorzaakt een aanhoudende onzekerheid. Vooral leidinggevenden breekt deze prestatiedrang op. Al lange tijd horen Anselm Grün en Friedrich Assländer de noodkreten van managers op verantwoordelijke posities. Met dit boek komen zij deze leidinggevenden te hulp, mensen die zich willen laten inspireren door christelijke deugden bij het uitoefenen van hun vak.
De 'winst' van dit boek:
- oplossingen uit de kloostertraditie voor problemen in het bedrijfsleven
- adviezen om deugden als loyaliteit, opmerkzaamheid en zelfbeheersing te integreren in de dagelijkse praktijk
- zelfinzicht voor de lezer
Anselm Grün (1945) is niet alleen monnik maar ook economisch directeur (kellenaar) van de benedictijner abdij in Münsterschwarzach. Hij schreef eerder het boek 'Bezielend leidinggeven' (5e druk). Hij wordt door veel mensen gewaardeerd als zielzorger, spiritueel adviseur en pastoraal begeleider en behoort tot de meest gelezen christelijke auteurs van onze tijd.
Friedrich Assländer is bedrijfsadviseur en trainer.
Leidinggeven zonder de individuele mens uit het oog te verliezen