Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 9039522316 |
ISBN13 | 9789039522318 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
(Out)sourcing van ict d.m.v. ISPL gaat over het bewust in huis houden of uitbesteden van (onderdelen van) de ict-voorzieningen van een organisatie.Vragen die in dit boek onder andere aan bod komen zijn:
- Op basis waarvan besluit je tot het uitbesteden van bepaalde onderdelen?
- Wat zijn vervolgstappen na een eenmaal genomen besluit?
- Welke vraagstukken kom je onderweg tegen?
- Hoe past een verwervingsmethodiek als ISPL (Information Services Procurement Library) in een outsourcingstraject?
Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt gekeken hoe verschillende organisaties omgaan met het fenomeen outsourcing. (Out)sourcing van ict d.m.v. ISPL maakt het gehele sourcingsproces, van beslissing tot afscheid, inzichtelijk en biedt handvatten om er in de praktijk mee aan de slag te kunnen gaan.
(Out)sourcing van ict d.m.v. ISPL is een van de twee eerste titels in de nieuwe reeks Essentiƫle ict-competenties voor managers.