Uitgever | Uitgeverij Thema |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789058714299 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Of je nu marketingmedewerker bent of ambtenaar, zakelijke brieven schrijft of een Facebook-pagina maakt, een goede tekst schrijven kan soms knap lastig zijn. Hoe verwoord je een boodschap, hoe formeel ben je, hoe bereik je met je tekst wat je wil? Een boek over teksten schrijven moet net zo praktisch zijn als een kookboek: je moet ermee aan de slag kunnen zonder het van A tot Z te hoeven lezen. En net als bij een kookboek moet je snel kunnen vinden wat je op dat moment nodig hebt. Het boek dat je nu in handen hebt, voldoet aan al deze criteria. Deel 1 staat stil bij het schrijven zelf en gaat in op schrijfstrategieën, het doel van schrijven en het schrijfproces. Deel 2 behandelt de stukken zelf: brieven, notulen, memoÂ’s, verslagen of rapporten, je kunt het zo gek niet bedenken of het komt aan bod. Je vindt er bovendien tekstdoelen, checklists en tips om deze stukken te verbeteren. En last but not least; je hoeft geen trendwatcher te zijn om te zien dat de social media ook binnen zakelijke communicatie een steeds prominentere plek innemen. Voor schrijvers met vragen hierover hebben we deel 3 toegevoegd. Je vindt er uitleg, schrijftips en doÂ’s en (en misschien nog veel belangrijker) dontÂ’s over veelgebruikte social media als Linkedin, Facebook en Twitter.