Uitgever | Convoy Uitgevers BV |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9035241770 |
ISBN13 | 9789035241770 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Veel overheden zetten zwaar in op digitale dienstverlening. Wat kan met internet, wat moet via het loket? Deze 'window dressing' is voor bepaalde tijd niet erg, soms zelfs verstandig. Er zijn ook overheden die juist aan de binnenzijde van de organisatie beginnen. Verandering van structuur is knip- en plakwerk. Cultuur en gedrag zijn als beton en dus heel moeilijk aan te passen.
Hoe kunnen we de overheidsdienstverlening aan inwoners en bedrijven substantieel verbeteren? Vergezeld van vele interviews en praktijkvoorbeelden, wordt in dit boek uitgelegd waar we vandaan komen en naar toe kunnen en moeten gaan.
Het boek is geschreven voor de overheidsmanager en -professional, en zij die de overheidsorganisatie besturen. Er komen drie veelvoorkomende veranderroutes aan bod. Tevens wordt uitgebreid stilgestaan bij het gewenste en ongewenste gedrag, de stuurinstrumenten daarbij, organisatieontwikkeling, digitalisering en leiderschap. Het boek sluit af met 'Veranderen, niet morgen maar nu', een instrumentarium voor effectief verandermanagement binnen de overheid.