Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9047000692 |
ISBN13 | 9789047000693 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Medewerkers in organisaties benutten gemiddeld slechts 57 procent van hun talenten en capaciteiten. De rest blijft onbenut. Maar al te vaak verschuilen mensen zich achter beperkingen die anderen hun hebben opgelegd of die zijzelf gecreëerd hebben. Het is namelijk een algemeen menselijke neiging in een comfortzone te blijven hangen en er is moed, verbeeldingskracht en focus voor nodig om grenzen te verleggen en uitdagingen aan te gaan.
Ondernemers en managers die zich niet meer willen laten leiden door het denken in beperkingen, en hun bedrijf, afdeling of zichzelf tot grote hoogte willen brengen, vinden in summit een gids die hen daarbij helpt. De auteur neemt de lezer mee op een reis die langs zes deelgebieden voert en alle essentieel zijn voor succes in een onderneming: Strategie, Urgentie, Mensen, Middelen, Indicatoren en Triomfen (summit). Inspiratiebron voor summit is een expeditie naar Mount Kilimanjaro in Tanzania. Op diverse plaatsen in het boek trekt Jüch leerzame parallellen tussen de expeditie en het bedrijfsleven. summit, geïllustreerd met prachtige foto's, biedt concrete handreikingen voor het realiseren van topprestaties. Het is een boek voor ondernemende mensen - zowel privé als op het werk, voor werknemer en werkgever.