Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V. |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9031221953 |
ISBN13 | 9789031221950 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het vermogen van een organisatie om te verbeteren is naast het beheersen van de kosten een belangrijke factor om succesvol te kunnen blijven ondernemen. Anders gezegd: als u niet in staat bent uw processen structureel, snel en effectief te verbeteren, zult u in hoog tempo door anderen worden voorbijgestreefd.
In Technieken voor procesverbetering komen daarom de belangrijkste aspecten van het verbeteren van processen aan bod. Excellent verbeteren is meer dan oplossen van problemen. Het is een houding waarbij het goede nog niet goed genoeg wordt geacht. Excellent verbeteren begint bij primaire processen en behoort tot een van de basisvaardigheden van de manager van morgen.
De bedoeling is het excellent verbeteren in de reguliere werkzaamheden te integreren. De technieken voor procesverbetering die u in dit boek aantreft, bieden in de praktijk ondersteuning bij het grotere probleem: hoe kunnen verbetermogelijkheden worden opgespoord en uitgevoerd? Een levensgroot gevaar is dat verbeteringen niet worden volgehouden. Borging krijgt daarom ook nadrukkelijk aandacht.