Uitgevers | Kluwer, Vakmedianet Management, Uitgeverij Boom |
Uitgavejaar | 2000 |
ISBN | 9031220086 |
ISBN13 | 9789031220083 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Aandeelhouderswaarde heeft vruchtbare bodem gevonden in Europa. Waar nog niet zo lang geleden een bestuurder kritiek kon hebben op de beurskoers van het aandeel van de onderneming, maakt dezelfde bestuurder nu goede sier met het noemen van begrippen als cost of capital, total shareholder return en EVA.
Value based management biedt de helpende hand bij het sturen en beheersen van aandeelhouderswaarde. Het systeem zorgt ervoor dat het voor u mogelijk is strategieën te herkennen en uit te voeren die leiden tot waardecreatie.
In Value based management worden het systeem en alle onderdelen van value based management besproken en worden aan de hand van cases praktijkvoorbeelden gegeven. Eerst krijgt u een overzicht van de historie en de achtergronden, daarna een uiteenzetting van de toepassing en de implementatie van het systeem.
Gebaseerd op theorie en praktijkervaringen krijgt u antwoord op onder meer de volgende vragen:
- Wat is aandeelhouderswaarde?
- Uit welke onderdelen bestaat een een VBM-systeem?
- Wat is Economic Value Added? Hoe bereken ik mijn EVA?
- Wat is de relatie tussen waardecreatie, EVA en aandelenkoersen?
- Hoe beoordeel ik een strategie op waardecreatie?
- Hoe koppel ik prestatiebeloning aan waardecreatie?