Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9077432221 |
ISBN13 | 9789077432228 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Vraagt u zich wel eens af waarom bepaalde projecten uitmonden in een miljoenenbusiness? Of waarom ú nooit een 'gat in de markt' ontdekt? Denkt u erover om zelf een bedrijf te starten? Heeft u al een bedrijf en zoekt u naar manieren om te groeien of te internationaliseren? Op deze en andere vragen over ondernemen werpt dit boek een nieuw licht. Het eerste deel beschrijft de eigenschappen van goede ondernemers, geeft u een checklist waarop u kunt meten of uzelf een goede ondernemer bent en geeft concrete adviezen om een betere ondernemer te worden. Het tweede deel legt uit wat 'internemen' (= ondernemen binnen een bestaand bedrijf) is en welke uitdagingen bedrijven hierbij ondervinden. Er wordt een meetinstrument aangeboden voor concrete verbeteringsacties. Het derde deel neemt u mee op pad, vanaf het ontwikkelen van een beloftevol ondernemingsidee, naar het concreet uitwerken van een winnend bedrijfsplan, gebaseerd op een gedegen markt- en financiële analyse.Voor vele bedrijven die succesvol zijn is de Benelux te klein. Deel vier geeft een stappenplan naar succesvolle internationalisering.