Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V. |
Uitgavejaar | 2002 |
ISBN | 9014089724 |
ISBN13 | 9789014089720 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Klantgerichtheid, klanttevredenheid, klantentrouw, klantenwaarde. De klant wordt steeds meer erkend als één van de belangrijkste succesfactoren van de onderneming. Zeer tevreden klanten zijn immers terugkomende klanten!
Nu is de theorie rondom klanttevredenheid eenvoudiger dan de praktijk. De klant centraal willen stellen klinkt voortreffelijk, maar is een moeizaam proces. De gehele organisatie moet immers tot in elk detail klantgericht gemaakt worden. Processen dienen aangepast, medewerkers moeten een blijvende klantgerichte houding aannemen. En als management dient u te blijven sturen en motiveren.
Waardering door klanten geeft aan waar en hoe de onderneming haar prestaties ten opzichte van de klant meetbaar kan verbeteren. Een groot aantal cases, samengesteld door middel van bedrijfsbezoeken en interviews, illustreert hoe voorbeeldbedrijven aan de waardering van hun klanten werken.