Uitgever | Life Game Uitgeverij |
Uitgavejaar | 2013 |
ISBN13 | 9789460009075 |
Taal | Nederlands |
Type | Other Formats |
Inhoud van de doos: 1 dobbelsteen, 150 vragenkaartje en spelregels
Het spel kent zes categorieën:
- Koningstaken & Staatszaken (blauw)
- Sport, Ontspanning & Vrije tijd (rood)
- Milieu & Innovatie ( groen)
- Familie & Royalty (oranje)
- Cultuur, Maatschappij & Onderwijs (geel)
- Vraagteken (zie hieronder bij Spelverloop)
Doel van het spel:
Ervaar hoe het is om koning of koningin te zijn. Elke vraag beantwoord je alsof je koning bent! Gebruik je fantasie en regeer het land! Leef je dromen uit! Creëer een maatschappij om trots op te zijn! Verander de toekomst! Je gaat jezelf en elkaar beter leren kennen op een speelse manier, door het beantwoorden van interessante vragen. Je hoeft geen feiten over Koninklijke huis te weten, het gaat om jouw dromen, beslissingen, ideeën en wie je echt wilt zijn als koning (in).
Spelverloop:
De jongste speler mag beginnen. Hij gooit de dobbelsteen. Elk vlak op de dobbelsteen correspondeert met een categorie. De speler pakt het kaartje van die categorie uit het kaartenbakje en zegt: "Als je koning(in) bent ..." gevolgd door de vraag op het kaartje. Vervolgens beantwoordt de speler de vraag. Hiervoor krijgt hij maximaal drie minuten.
Gooi je een vraagteken, dan mag je zelf een vraag bedenken en deze aan een andere speler stellen.
Duur van het spel: mag je zelf bepalen
Aantal spelers: minimaal 2 personen, maximaal 8 personen
Leeftijd: vanaf 12 jaar
Spelsuggesties:
1. Maak een eigen naamkaartje bijv. koning Guus, koningin Victoria.
2. Een speler beantwoordt een vraag. De overige spelers vormen een jury. De juryleden geven de speler 0-5 punten voor het antwoord. 0 punten = een slecht antwoord. 5 punten = een zeer goed of origineel antwoord. Van tevoren spreken de spelers een aantal punten af, bijvoorbeeld 80. Wie het eerste het aantal punten heeft behaald, wint.