Uitgevers | SWP, Uitgeverij Swp B.V., Swp |
Uitgavejaar | 2001 |
ISBN | 9066654368 |
ISBN13 | 9789066654365 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Essentieel voor de kwaliteit van de jeugdzorg is de inbreng van cliënten. Het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ) heeft zich dat gerealiseerd en heeft daarom een cliëntensatisfactieonderzoek laten uitvoeren. Het doel van dit onderzoek is tweeledig: inzicht krijgen in de mate van de tevredenheid van de cliënten van het AKJ en een methode ontwikkelen om structurele cliëntensatisfactie in de uitvoering van de werkzaamheden op te nemen. Dit boek geeft alle instellingen die met het AKJ samenwerken inzicht in de wijze waarop de werkzaamheden worden uitgevoerd en gewaardeerd. Maar ook andere jeugdzorgorganisaties kunnen de systematiek van het onderzoek, de bevindingen en aanbevelingen gebruiken om eigen vormen van cliëntenfeedback (verder) vorm te geven. De openhartige uitspraken van cliënten gaan de hele jeugdzorg aan.