Uitgever | Intac Bvba |
Uitgavejaar | 2012 |
ISBN13 | 9789081140713 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Boeken over marketing zijn er te kust en te keur. Maar een marketingboek
op maat van de ondernemer is nauwelijks te vinden. '101 marketingtips voor ondernemers' toont kleinere ondernemers hoe verrassend sterk ze eigenlijk zijn. En hoe krachtig hun positie tegenover grotere concurrenten wel niet is. In een boek vol concrete tips krijgen ze een aparte visie op ondernemersmarketing. Het is geschreven vanuit de realiteit van ondernemers en staat boordevol praktijkvoorbeelden en adviezen voor snel resultaat.
Marketing is meer dan reclame
'Marketing is meer dan reclame', dat is het centrale idee van '101 marketingtips voor ondernemers'. Boven op de klassieke reclametechnieken, leert de lezer hoe hij vernieuwend werkt en hoe hij zijn of haar persoonlijkheid als ondernemer uitspeelt. Hij ontdekt wat de kracht van netwerken is en de rol van eenvoud in marketing. Met de tips en technieken uit het boek zet iedere ondernemer, hoe groot of hoe klein ook, een vernieuwend marketingbeleid in zijn onderneming op.
101 tips op 7 wijzen
Zeven hoofdstukken structureren de 101 tips. Het zijn de zeven bouwstenen voor een degelijk marketingbeleid in de kleinere onderneming:
Focus op uw sterktes (7 tips)
Gebruik uw persoonlijkheid (2 tips) Zoek continu aandacht (22 tips)
Bespeel uw doelgroep (40 tips)
Streef naar respons (19 tips)
Maak werk van uw netwerk (10 tips)
Vereenvoudig uw boodschap (1 tip)
Het boek toont de ondernemer zijn sterktes. Het wijst hem op de bevoorrechte positie die ondernemers innemen tegenover grotere concurrenten. En op de kansen die hieruit ontstaan. De lezer ontdekt het belang van een doordacht marketingplan en krijgt concrete oplossingen aangereikt.
Creatieve ondernemers
Het boek promoot creatief ondernemerschap. De ondernemer van de toekomst is een creatieve ondernemer. Hij geeft zijn producten en diensten een hoge toegevoegde waarde en gebruikt een communicatiestrategie die uitgaat van zijn persoonlijke sterktes. En - in tegenstelling tot wat velen denken - hoeft een kleiner marketingbudget helemaal geen belemmering te zijn voor succes.