Uitgever | Eburon Uitgeverij |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9059722639 |
ISBN13 | 9789059722637 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Dit is het eerste Nederlandstalige boek over een vorm van online marketing die sterk in opkomst is: affiliate marketing. Een toenemend aantal adverteerders schakelt een netwerk van affiliate websites in om haar producten of diensten onder de aandacht te brengen van uiteenlopende doelgroepen. Vaak met succes; affiliate marketing kan, mits zorgvuldig toegepast, zorgen voor snel groeiende bezoekersaantallen en verkopen. Maar hoe zet je als adverteerder een succesvol partnerprogramma op? Hoe werkt een advertentienetwerk? En hoe kan je als affiliate optimaal rendement halen uit de advertenties op je website?
In dit boek wordt de ontwikkeling en toepassing van affiliate marketing besproken. Het is een toegankelijk geschreven gids voor zowel adverteerders als affiliates die zich bezig (gaan) houden met affiliate marketing. Aan de hand van voorbeelden, cases en praktische tips worden alle aspecten van affiliate marketing toegelicht en in een breder perspectief geplaatst. Het boek is daarmee niet alleen interessant voor webwinkeliers of webmasters met sites over de meest uiteenlopende onderwerpen, maar ook voor marketing managers en bedrijfskundigen die meer willen weten over online marketing.
De auteur studeerde bedrijfskunde en richtte al tijdens zijn studie een internetbedrijf op. Hij was betrokken bij een aantal online campagnes voor o.a. de nationale en Europese verkiezingen. Recent zette hij voor een uitgeverij enkele e-commerce websites op en ontwikkelde daarvoor de bijbehorende affiliate programma's. De kennis die hij daarmee opdeed vormt de basis van dit boek.