Uitgevers | Nelissen, Uitgeverij Boom/Nelissen |
Uitgavejaar | 1996 |
ISBN | 9024413702 |
ISBN13 | 9789024413706 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Coachen is een kwestie van communicatie en motivatie. Dit is het uitgangspunt van dit boek. Het biedt een stevige basis voor effectief en interactief coachen, waarbij de stijl van de coach haarfijn aansluit op de leerstijl van de medewerkers. In dit boek wordt een leerroute ontwikkeld op basis van optimale communicatie tussen coach en medewerkers, daarom is er veel aandacht voor de communicatieve vaardigheden die specifiek bij het coachen horen. Iedere medewerker heeft zijn eigen stijl van teren en werken en iedere coach heeft zijn eigen slijt va coachen en leiding geven. Een goede coach kent zijn eigen stijl, maar kent ook de stijl van zijn medewerkers, hun houding en motivatie en zoekt en vindt het evenwicht om stijl van coachen en stijl van teren op elkaar af te stemmen. Op die wijze worden de persoonlijke en professionele talenten en mogelijkheden van coach en medewerkers optimaal ontwikkeld. De auteur heeft een programma ontwikkeld, een vijf-stappenplan, waarin zij haar model van coachen genuanceerd en duidelijk neerzet. Oefeningen bij elk hoofdstuk maken niet alleen haar theorie toegankelijk, maar schoten ook ieder die hiervoor kiest, in de vaardigheden van een goed coach.