Uitgever | Uitgeverij Thema |
Uitgavejaar | 2005 |
ISBN | 9058710564 |
ISBN13 | 9789058710567 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Veel commerciële schrijvers zijn prima in staat om een nette brief of andere zakelijke tekst te schrijven. Maar als het erom gaat hun (interne) klanten te overtuigen en in actie te laten komen, verstijven hun vingers op het toetsenbord. De gedachte achter deze schrijfblokkade is meestal 'ik ben niet creatief genoeg'. Toch hoeft het schrijven van een direct mail, advertentie of persbericht niet meer inspanning en tijd te kosten dan het bedenken van een andere zakelijke tekst. Een beetje creativiteit is al genoeg. En creatief zijn kunt u leren.
Als u het verschil aanvoelt tussen 'Wij leveren onze tuinartikelen uit voorraad, inclusief montagevoorschrift' en 'U kunt vandaag nog genieten van uw nieuwe tuintafel. Met het eenvoudige montagevoorschrift zet u hem zo in elkaar' bent u al een heel eind op weg om een tekst te leren schrijven die lezer zal aanspreken. Met korte en beeldende zinnen brengt u uw tekst tot leven. Zo boekt u resultaten, en zo onderscheiden uw producties zich van andere commerciële teksten.
'Commercieel en creatief schrijven' is een echt hoe-doe-ik-het-boek. Het bevat een stappenplan voor het schrijfproces, formuleertips en veel praktische aanwijzingen. U leert creatieve technieken die u helpen buiten gebaande paden te treden. De theorie die erin staat is bedoeld om u te ondersteunen bij dat hoe-doe-ik-het.
Niet alleen voor tekstschrijvers, maar ook voor opdrachtgevers of redacteurs van wervende teksten bevat dit boek praktische handvatten en aandachtspunten.