Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Adfo Groep |
Uitgavejaar | 2000 |
ISBN | 9014072104 |
ISBN13 | 9789014072104 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Communicatief management gaat over macht en communicatie in arbeidsorganisaties. In organisaties is vaak veel aandacht voor de manier waarop er intern wordt gecommuniceerd. Communicatieprocessen verlopen echter nooit optimaal, wanneer de macht niet goed is geregeld. Nadruk op communicatie kan de besluitvorming verhullen en vertragen. Nadruk op macht kan de broodnodige creativiteit en uitwisseling van ideeën droogleggen. Het boek geeft een overzichtelijke analyse van machts- en communicatie-processen. De resultaten van deze analyse laten zien waar grote belemmeringen ontstaan voor succesvolle organisatieveranderingen. Dit boek is geschreven voor iedereen die belast is met het sturen en begeleiden van middelgrote tot grote verandertrajecten. Daartoe behoren de verantwoordelijke lijnmanagers en hun adviseurs op het gebied van communicatie- en verandermanagement. Dit boek is ook geschreven voor coaches, trainers, HRD- en competence managers die verantwoordelijk zijn voor de individuele en gezamenlijke opvang en verwerking van voortgaande veranderingen.