Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9047000625 |
ISBN13 | 9789047000624 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Een Nee uit overtuiging is beter en sterker dan een Ja om aardig te zijn of, nog erger, om problemen te voorkomen. Mahatma Gandhi Onderhandelen doen we allemaal, elke dag of het nu een korte discussie is over wat we gaan eten, of een lang en moeizaam getouwtrek met de belastingdienst. Stel nu dat je s avonds gebeld wordt en een bevriende buurman vraagt of je je administratieve vaardigheden voor het buurtcomité wilt inzetten. Ze kunnen je goed gebruiken, ze waarderen je talent... maar je hebt echt geen tijd meer over. Instinctief wil je Ja zeggen. Laat ik het in elk geval proberen, denk je, als het niks wordt stop ik er wel weer mee. Of: Hij heeft me zo goed geholpen met die schuur bouwen, ik moet nu wel iets terugdoen. Maar onder al die Jas schuilt een diep Nee. William Ury laat in dit boek zien hoe belangrijk het is om die ondergesneeuwde Nees naar boven te halen en te gebruiken in de onderhandeling. Het komt de duidelijkheid van de discussie ten goede, en levert uiteindelijk een beter resultaat op voor beide partijen! '