Uitgevers | Terra Lannoo, Lannoo Campus |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789020989045 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal boek |
De wereld beleeft de diepste financiƫle en economische crisis in meer dan tachtig jaar. De oorzaken zijn stilaan bekend,naar de duur blijft het gissen. Maar wat is de impact van deze crisis op ons leven van elke dag? Verandert deze crisis onze manier van samenleven, werken, consumeren? Of worden we net meer resistent tegen bedreigingen van buitenaf? En vooral: hoe kunnen we deze crisis overwinnen ? De kracht van wit biedt een zeer actuele en unieke kijk op de veranderingen in onze kleine en grote wereld. Het boek maakt duidelijk dat de crisis vooral een afrekening is met een tijdperk van excessen, overdaad en overmoed. De crisis is een moment van zuiverheid en zuivering. Het is ook een moment om de greep op ons leven te versterken.
De lezer ontdekt o.a. waarom we meer uitgeven aan duurdere biovoeding en aan goede doelen, ondanks de crisis, waarom Barack Obama de president van de nieuwe wereld is en waarom er nog altijd banken zijn die winst maken. Het boek gunt de lezer ook een blik in de keuken van organisaties en hun merken. Hoe overleven zij de crisis ? Met unieke praktijkverhalen van o.a. Rabobank, Hema, Oxfam en Westmalle Trappisten.
Het boek is een kompas voor ons allemaal in verwarrende tijden.
Fons Van Dyck is columnist van De Standaard over consumententrends. Hij staat aan het hoofd van think.BBDO en adviseert organisaties over hun merk- en communicatiebeleid. Hij doceert het vak merk- en communicatiestrategie aan de Vrije Universiteit Brussel. Zijn vorige boek Het Merk Mens werd in Nederland verkozen tot meest vernieuwende marketingboek van het jaar.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google