Uitgever | Nieuw Amsterdam |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9046805077 |
ISBN13 | 9789046805077 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
ÿþMensen zoeken spiritualiteit en mystiek, maar vinden die niet meer in de kerk. De Rooms-Katholieke Kerk en de Protestantse Kerk in Nederland verliezen een flink marktaandeel. Klanten lopen weg, faillissement dreigt. Aan de hand van bekende marketing- en verkooptheorieën gaat De marketing van God in op de marktpositie van bestaande kerken. Waarom zouden de moderne marketingwetten niet voor godsdienst gelden? Katholiek, Protestant en Moslim zijn dan merken. Het Vaticaan is een multinational met vele buitenlandse werkmaatschappijen. De Nederlandse werkmaatschappij, de bv RKK Nederland, verkeert in grote moeilijkheden. In tien jaar tijd verloor zij 60% van haar marktaandeel.
God heeft een marketingprobleem
McKinsey-achtige consultants hadden de zaak genadeloos gereorganiseerd als dit Unilever of Shell overkwam. Waarom grepen de CEO en de Raad van Bestuur van Vatican Inc. hier niet in? Of hebben de paus en zijn kardinalen Nederland juist opgeofferd om op andere markten sneller te kunnen groeien? Feit is dat de RKK met 1,2 miljard leden nog nooit zo groot is geweest. De marketing van God bevat een exclusief onderzoek onder klanten die de bv RKK Nederland de rug hebben toegekeerd. Het boek geeft de onderneming hoop door strategie.