Uitgever | Geels Beheer B.V. |
Uitgavejaar | 2013 |
ISBN13 | 9789082049206 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Over de marketing van producten en diensten is inmiddels al veel geschreven. Dat geldt niet voor de marketing van goede doelen, waarbij 'het goede gevoel' of 'de beleving' centraal staat. Hans Geels en Ineke van der Ouderaa hebben De Marketing van Idealen, 22 inzichten uit de praktijk geschreven omdat zij de overtuiging delen dat veranderingen en uitdagingen, die zich voor de goededoelenorganisaties en non-profits aandienen, vragen om (meer) marketing oriëntatie en -mentaliteit.
De wedstrijd kan niet meer gewonnen worden met het alleen inzetten van fondsenwervende technieken en met zendergeoriënteerde boodschappen. Juist bij de marketing van idealen gaat het om maximale verbinding van binnen en buiten. Om de wisselwerking tussen de essentie, de overtuiging, de passie en de visie van het goede doel en de mensen die hiervoor warmlopen en erdoor geïnspireerd worden. Die wisselwerking vormt de basis van het merk. Hoe betekenisvoller en sympathieker, hoe sterker ook het merk. En hoe sterker het merk, hoe sterker de positie en wervingskracht van de organisatie.
Hans Geels en Ineke van der Ouderaa hebben allebei jarenlange ervaring met en bij goede doelen en non-profits.
De primaire doelgroep van dit boek is toezichthouders, bestuurders en medewerkers van goededoelenorganisaties en non-profits. Maar het is ook heel leerzaam en bruikbaar voor adviseurs/dienstverleners van dit type organisaties.
De Marketing van Idealen wordt warm aanbevolen door gerespecteerde mensen uit de goededoelenwereld en non-profit wereld, als bijvoorbeeld Ed Nijpels, Marc van den Tweel, Paul Beerkens, Joop Daalmeijer en Fons van Rooij.