Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9039525269 |
ISBN13 | 9789039525265 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Ons dagelijks leven is een voortdurende confrontatie met uitingen van massamedia. We worden overspoeld door de meest veelsoortige boodschappen, niet alleen via de traditionele media als dagbladen, radio, billboards, tijdschriften, televisie en film, maar nu ook via internet, elektronische post en andere media van het digitale tijdperk. Alle reden om te spreken van een media-explosie, waarbij ons bestaan steeds meer in de greep is van diverse hoogontwikkelde communicatievormen.
Dit boek gaat over de menselijke omgang met de moderne media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de massacommunicatie.Hoe gaan de media om met politieke, economische en culturele trends? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Kunnen we daar vanuit de communicatiehoek iets zinnigs over zeggen? En wat zijn de belangrijkste trends in de massacommunicatie zelf ? Hoe ontwikkelen zich de media als communicatiemiddel? En hoe grijpt dat in in ons alledaagse bestaan?
Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie. Resultaat is een heldere inleiding in de massacommunicatie, die - gebaseerd op gedegen vakkennis en met grote persoonlijke betrokkenheid geschreven - de basisbeginselen aanreikt voor de analyse van het hedendaagse medialandschap.
Kees van Wijk is verbonden aan de opleiding communicatie aan de Ichtus Hogeschool. In Rotterdam en Den Haag doceert hij communicatietheorie, issuemanagement en overheidscommunicatie. Hij publiceerde eerder over avantgarde en modernisme.