Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789077432358 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
De marketeer raakt het noorden kwijt; het klassieke marketingdenken blijkt namelijk tegennatuurlijk te zijn. Terwijl de mens hoofdzakelijk emotioneel handelt, wil de marketeer steeds rationeel denken. Net zoals in de natuur geldt in business de wet van 'survival of the fittest', maar de 'fittest' hoeft niet de sterkste te zijn. De ware aard van de marketeer onderzoekt de onderliggende wetmatigheden en past ze toe op marketing en merkbeheer.
Het boek biedt een houvast om duurzaam business op te bouwen die zowel op korte als op lange termijn zijn vruchten afwerpt. Het begin van een vernieuwd marketingdenken.
'De ware aard van de marketeer geeft ons marketeers een ontnuchterende kijk op de marketing van nu. Gelardeerd met heldere en inspirerende voorbeelden wordt de marketeer uitgedaagd en gestimuleerd terug te keren tot de kern van het bestaansrecht: nuchter en simpel bijdragen aan het geluk van de consument. Pas dan zal de ware aard van de goede marketeer weer komen bovendrijven. Een absolute eye-opener in een tijd van meer van hetzelfde.'
Rob Verbruggen, Sr. Director Global Marketing Communications, Philips
'Als de Copernicus van de marketing plaatst Geert Stox de mens in het centrum van het verhaal. De ware aard van de marketeer trekt sterke parallellen tussen de marketing, de evolutietheorie van Darwin en andere kennisdomeinen. Door het hele boek heen is de systemische visie terug te vinden en worden praktische tools en methodes voorgesteld. Een vlot boek met talrijke voorbeelden en een uitnodiging om op zoek te gaan naar de consu-mens. Om te durven. Nu.'
Alain De Cat, Director Energy, Siemens