Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN13 | 9789055946419 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Is duurzaam ontwikkelen een hype? Of is het een noodzakelijk antwoord op de grote vraagstukken van de wereld van vandaag: klimaatverandering, uitputtende energievoorraden en een steeds grotere kloof tussen arm en rijk.
Eén ding is zeker: het is de hoogste tijd om wakker te worden en er zelf iets aan te doen.
In dit boek laat Anne-Marie Rakhorst aan de hand van aansprekende visies, producten en technieken zien welke kentering zich afspeelt in de industrie, de energievoorziening, het consumentengedrag en de politieke arena. Zij maakt duidelijk dat inzetten op duurzame ontwikkeling een wereldkans is, die we moeten aangrijpen om Planet, People en Profit weer in balans te brengen.
De auteur schetst een duurzame wereld, waarin consuminderen en doemdenken niet thuishoren. Haar boek is een bewust optimistisch pleidooi om duurzaam vorm te geven aan een nieuwe wereld vol kansen en een goede, leefbare toekomst voor iedereen.
Anne-Marie Rakhorst is directeur/eigenaar van Search. In 2000 werd zij uitgeroepen tot Zakenvrouw van het jaar.