Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2006 |
ISBN | 9047001222 |
ISBN13 | 9789047001225 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Wat kost een kop koffie tegenwoordig? Tja, dat hangt er maar van af: zit u op het Leidseplein of staat u bij Appie om de hoek? Waarom hebben cafés wel een happy hour maar boekwinkels niet? En wat bezielde ibm om een printer te verkopen met een ingebouwde chip om hem langzamer te maken? Tim Harford laat ons aan de hand van dagelijkse voorbeelden zien hoe psychologische en economische wetten samenkomen in de prijsbepaling of de marktsituatie van allerlei producten.
Deze Engelse journalist doet voor de economie wat Bill Bryson doet voor de wetenschap: Harford vergroot ons inzicht in de motivaties van winkeliers, bedrijven én consumenten, en schrijft tegelijk en vermakelijk boek vol herkenbare situaties. Speltheorie, ontwikkelingslanden, Fair Trade, tweedehands auto's, etherfrequenties en nog vele andere onderwerpen passeren de revue.