Uitgever | Uitgeverij Thema |
Uitgavejaar | 2011 |
ISBN13 | 9789058714282 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Eigenlijk is het heel simpel. Mensen maken graag iets speciaals mee, zijn nieuwsgierig, willen alles weten en weinig missen. En ze delen hun belevenis graag met anderen. Daarvan kun je als merk natuurlijk prima gebruikmaken: zorg voor iets opmerkelijks en je bereikt velen en maakt fans! Voorbeelden? De Burendag van Douwe Egberts en de Givolotion van Ben&Jerry's laten zien dat deze merken veel meer bieden dan een lekker kopje koffie of romig ijsje. In Focus op fans leer je hoe je zo'n merkstrategie ontwikkelt en uitvoert. Het koppelt daarvoor drie thema's aan elkaar: de fanstrategie+brandactivation+social media. Maak zelf fans en fans maken weer nieuwe fans. Om dat te bereiken, is het heel belangrijk dat de doelgroep onderdeel wordt van je merkstory. Daarvoor heb je een fanstrategie nodig. Die wordt in dit boek als nieuw fenomeen geïntroduceerd. Brandactivation is een aantrekkelijk middel om fans te boeien en binden. Het is bovendien een middel dat niet verzuipt in de dagelijkse overvloed van reclame. In dit boek ontdek je tientallen voorbeelden van hoe je je merk onderscheidend maakt door een opmerkelijke manier van communiceren. De krachtigste communicatiestrategie is wanneer iemand als jij jou iets aanraadt. Social media spelen daarbij een belangrijke rol. Ze zorgen ervoor dat de fanstrategie en brandactivation een grotere impact krijgen. Het vooral zeer praktische Focus op fans laat zien hoe je een merk op een compleet nieuwe manier in de markt zet. Het is een uniek boek waar je meteen fan van wordt!