Uitgever | Scriptum |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9055945374 |
ISBN13 | 9789055945375 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
In een dynamische markt gaat het bij afdelingen IT al lang niet meer om het bevredigen van de behoeften van interne klanten. IT moet een bijdrage leveren aan het bedrijfsresultaat van een organisatie, bijvoorbeeld door mee te denken over nieuwe producten, nieuwe diensten of nieuwe klanten of door efficiencyverbeteringen te realiseren in de huidige bedrijfsvoering. Dat betekent dat de afdeling IT zich samen met de business optimaal moet richten op de klant. Men noemt dat ook wel alignment: 'the best possible use of IT resources to meet enterprise business objectives.'
Innovaties hebben meestal betrekking op nieuwe IT-toepassingen. IT maakt dus het verschil. Financiƫle dienstverleners trachten daarom alignment tot kunst te verheffen. Per jaar wordt 12 procent van de omzet aan IT uitgegeven, ofwel 7.320.000.000 euro per jaar. Het is dus heel interessant om te kijken welke interventies de toptien van financiƫle dienstverleners plegen om de toegevoegde waarde van IT te verhogen! Dat heeft de schrijver van dit boek dan ook gedaan tijdens een degelijk promotieonderzoek. Resultaat: een zeer helder geschreven boek over interventies die er echt toe doen. Door een assessment via internet kunt u bepalen welke interventies voor uw organisatie interessant zijn.