Uitgevers | Duuren Media, Van Duuren Media |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789059404502 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
De huidige economie is er eentje van ervaren, beleven en het
benaderen van de eigen persoon-lijke leefstijl. Deze zogeheten
ervaringseconomie vraagt om geheel eigentijdse technieken voor
marketing en communicatie. Digitale media spelen daarbij een
belangrijke rol. Alles kan qua creatieve vormgeving, inhoud en
verspreiding. De vergaande technologische ontwikkelingen bij
marketing en communicatie veroorzaken een stortvloed aan nieuwe
begrippen, buzzwords en hypes. Als niet-ingewijde vliegen
indrukwekkende termen als brandgagement, pre- en sms- of
rss-marketing, productactivating en -branding, crowdsourcing,
dynamic in store media, narrowcasting, marketing on demand,
cloud computing mediashifts, twitter, ambient en near field
communication je om de oren. Wat betekent dat eigenlijk allemaal
precies en wat heb je er in de praktijk aan? En moet ik mij als
marketeer of communicatieman nu gaan bezighouden met beamvertising,
serious gaming, blogvertising, mobiele media en e-learning?
En voldoen de pre- en afterservice op en de usability van mijn
bedrijfswebsite eigenlijk wel aan de verwachtingen van de klant?
De antwoorden op al deze vragen vindt u in het Handboek Digitale
Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie.
Dit boek legt alle begrippen en gebezigde definities uit. Tevens
worden de huidige status en (komende) trends van de nieuwe digitale
technologieën voor marketing en communicatie uitvoerig besproken.
Sprekende voorbeelden laten zien hoe het in de dagelijkse praktijk
in zijn werk gaat. En de vele lesopdrachten stimuleren om zelf eens
lekker en leerzaam in de materie van de nieuwe vormen van digitale
marketing en communicatie te duiken.
Natuurlijk is de techniek alleen niet zaligmakend. Er wordt
ruimschoots stilgestaan bij de doelgroep zelf, uw klanten,
relaties of andere populatie. Hoe bij hen de contactvonk te
laten overslaan, hen te interesseren, inspireren en over te halen
tot aankoop of het opnemen van de informatieve boodschap? Hoe werkt
dat in de individuele wereld van ervaren, beleven en smaak-maken?
Een groot aantal praktijkvoorbeelden toont hoe ervaren reclamemakers
en communicatiemensen dat voor elkaar kregen.
Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de
ervaringseconomie is geschikt voor managers, marketing- en
communicatiemedewerkers en het onderwijs. U kunt het boek als geheel
lezen, maar ook de afzonderlijke hoofdstukken bekijken en als
naslagwerk gebruiken.