Uitgever | Walburg Pers |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789057306976 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor non-profit organisaties is een concrete, stap-voor-stap handleiding om meer te halen uit sponsoring en fondsenwerving. Of u nu op zoek bent naar extra gelden voor een goed doel of een lokale instelling op het gebied van zorg of welzijn, onderwijs of milieu, amateursport of cultuur, voor een kleine vrijwilligersorganisatie of een professionele instelling – de methoden en technieken om succesvol fondsen te werven zijn overal hetzelfde. Dit boek geeft praktische handreikingen om sponsors of een grote groep vaste donateurs te werven.
Maar ook: hoe vind en werf je grote giften of nalatenschappen van vermogende particulieren, hoe formuleer je fondsaanvragen, hoe organiseer je succesvolle evenementen. Deze volledig herziene editie gaat bovendien in op de snelgroeiende wervingsmogelijkheden via het internet en andere nieuwe technieken, alles aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. Het levert alle hulpmiddelen om een duurzame, structurele extra geldstroom te ontwikkelen.
Dit volledig herziene Handboek Sponsoring en Fondsenwerving geeft een volledig overzicht van de 'state of the art'. Het handboek biedt daarmee houvast voor elke non-profit organisatie om sponsor- en fondsenwerving effectief en succesvol aan te pakken. Een must voor iedereen die zich serieus met fondsenwerving bezig wil houden, van vrijwilliger tot professionele fondsenwerver, directeur of manager.