Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland

-

handboek voor sociaal ondernemen in Nederland

Auteurs: Patty Scholten, B. Franssen

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Bedrijfskunde 126
Cover van het boek 'Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland' van Patty Scholten en B. Franssen
Uitgever Gorcum b.v.
Uitgavejaar 2007
ISBN902324382X
ISBN139789023243823
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

Hoewel het begrip Sociaal Ondernemen inmiddels gemeengoed is geworden, bestaat er weinig Nederlandstalige literatuur over. Sociaal Ondernemen is zakelijk ondernemen, met oog voor mens en milieu. Sociaal ondernemers zoeken niet naar subsidie-afhankelijkheid, maar ondernemen in de markt. Het combineren van maatschappelijke en financiële winst betekent voor iedere ondernemer en investeerder een goed imago en een duurzame strategie. De toegevoegde waarde van een onderneming gaat tegenwoordig verder dan de prijs van het aandeel.

- Maar wat wordt precies bedoeld met sociaal ondernemen?
- Hoe doe je het en vooral, wat levert het concreet op?
- Zijn maatschappelijke activiteiten altijd maar afhankelijk van giften en subsidies?
- Kun je het maatschappelijk rendement meten en erop sturen?

Met Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland bieden de auteurs iedereen die belang heeft bij sociaal ondernemen (investeerders èn ondernemers) een handleiding bij het vertalen van verheven missies naar praktisch ondernemen. Aan de hand van voorbeelden wordt de theorie en praktijk van het Sociaal Ondernemen in Nederland zichtbaar gemaakt.

Boris Franssen en Peter Scholten van bureau Scholten&Franssen adviseren op het gebied van Sociaal Ondernemen, en zijn toonaangevend op het gebied van Earned Income-strategieën (zelffinanciering) en Social Return on Investment.

De reeks Management in de samenleving behandelt uiteenlopende bedrijfsethische thema's met als doel bestuurders en managers praktische ondersteuning te bieden.

De reeks is ontstaan vanuit de strategische alliantie tussen het European Institute for Business Ethics, onderdeel van Nyenrode Business Universiteit, en de afdeling Sustainability Solutions van PricewaterhouseCoopers.

Bestellen

Bestel 'Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland' bij Bol.com € 34,5 Op voorraad. Vandaag besteld, dinsdag in huis
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.