Uitgever | Van Vliet Uitgevers |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9078263067 |
ISBN13 | 9789078263067 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het economisch belang van een langlopende reclamecampagne
Het economisch belang van een langlopende reclamecampagne is voor adverteerder en reclamebureau even groot, toch lukt het maar zelden een campagne langer dan vijf jaar vol te houden. De redenen van het vroegtijdig stoppen van campagnes kunnen er vele zijn.
De enige echt legitieme reden om een campagne te stoppen is omdat hij niet werkt, of niet meer werkt. Maar zo simpel ligt het vaak niet, er zijn heel veel andere factoren die ervoor zorgen dat een reclamebureau vroegtijdig het loodje legt. Het verloop van de Peijnenburg-campagne laat dat zien.
De Peijnenburg-reclamecampagne hing aan een zijden draadje
De Peijnenburg-campagne gaat nu zijn zevende jaar in, maar bungelde af en toe aan een zijden draadje. Uiteraard met medeweten van Peijnenburg laat dit boek niet alleen het ontstaan en het verloop van de campagne zien, maar vooral ook de gevaren die de campagne bedreigden. Ook beschrijft het de vaak lange weg die adverteerder en bureau soms afleggen voordat ze met een eerste reclame-uiting naar buiten kunnen komen.