Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2008 |
ISBN | 9047000773 |
ISBN13 | 9789047000778 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
'Dit boek is voor dromers en doeners; voor iedereen die zich gemangeld voelt door de bureaucratie, die zich zorgen maakt dat het "systeem" creativiteit verstikt, die stiekem gelooft dat het knelpunt in de top zit, die zich afvraagt waarom werk zo ontmoedigend is, die denkt dat werknemers echt wel slim genoeg zijn om zichzelf te managen en voor iedereen die weet dat "management" zoals dat nu bedreven wordt, succes in de weg staat – en daar iets aan wil doen. Als u zich hierin herkent, join the club!' Gary Hamel over Het einde van management zoals wij het kennen.
In zijn nieuwe boek toont strategie-expert Gary Hamel op heldere en meeslepende wijze aan dat het huidige managementmodel verouderd is en ten einde loopt om plaats te maken voor een andere manier van management, die beter past bij onze kenniseconomie. De focus van het management op controle en efficiƫntie moet worden vervangen door management op basis van vertrouwen, open informatiedeling en ruimte voor experimenteren en creativiteit. Aan de hand van een aantal casestudies laat Hamel zien hoe managementinnovatie een groter concurrentievoordeel oplevert dan technologische of productinnovatie.
Hamel inspireert niet alleen, hij beschrijft ook praktisch en concreet hoe u managementinnovatie kunt introduceren in uw bedrijf of organisatie. Het einde van management zoals wij het kennen is een visionair boek voor iedereen die een bedrijf wil voorbereiden op de toekomst.