Uitgever | Van Duuren Management |
Uitgavejaar | 2013 |
ISBN13 | 9789089651853 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Merkgerichte organisaties zijn financieel succesvoller. Ze slagen er beter in om op te vallen. Ze zijn bekender, populairder, hebben betere marges en loyalere klanten. Ze weten betere medewerkers en partners aan zich te binden. Een sterk merk geeft dus een grote concurrentievoorsprong.
Maar hoe bouw je een sterk merk? Er zijn honderden boeken over. De meeste gaan slechts over een deelonderwerp, zoals strategie, design of dienstverlening. Of zijn geschreven door en voor specialisten. Waardoor ze vaak theoretisch en abstract zijn, en veel jargon bevatten. Suzanne van Gompel bewijst dat het ook anders kan. Merken bouwen is geen raketwetenschap. Het is uiteindelijk vooral een kwestie van de juiste vragen stellen, van keuzes maken en daar consequent naar blijven handelen.
Dit boek maakt merken bouwen voor iedereen toegankelijk. Of je nu een marketingachtergrond hebt of niet. Of je nu een groot of een klein bedrijf bent – of ervoor werkt. Of je nu een nieuw merk wilt maken of een bestaand merk wilt versterken. Het vertelt alleen wat je hoeft te weten, niet meer en niet minder. In begrijpelijke taal en geïllustreerd met concrete praktijkvoorbeelden. Het helpt je om je merk opmerkelijk(er) en memorabel(er) te maken. Zodat er meer klanten aan je denken en voor je kiezen als ze voor de keuze staan tussen jouw merk … of een ander.
Suzanne van Gompel is eigenaar van adviesbureau STAND OUT FROM THE CROWD (Amsterdam en Mumbai). Na haar studie Sociale & Organisatiepsychologie aan de Universiteit Utrecht werkte ze jaren als merkstrateeg voor verschillende marketingadviesbureaus, reclamebureaus en bedrijven. Voor grote en kleine merken in uiteenlopende markten. Van multinationals tot MKB, van fashion tot fondsenwerving en van bierbrouwers tot bankiers.