Uitgevers | Van Duuren Management, Lannoocampus, Lannoo Campus |
Uitgavejaar | 2012 |
ISBN13 | 9789081516365 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Wie vraagt u om raad als u op zoek bent naar een lekkere wijn, nieuwe loopschoenen, een nieuwe tv, nieuwe kookpannen of een nieuwe ontharingsset? Hoeveel van wat u koopt, koopt u omdat u rechtstreeks beïnvloed bent door familie, vrienden, collega's? Wie zijn die consumenten die een merk maken of kraken? Waarom doen ze dat?
Aanraders zijn van alle tijden. Ze geven gevraagd of ongevraagd hun mening en doen dat over alles. Ook over merken. Soms genuanceerd, soms ongezouten. Sinds het internet kregen ze nog een belangrijkere rol dan ze al hadden. In dit boek leest u hoe dat kon gebeuren, waar ze nu staan en waarom ze met de dag belangrijker worden.
Aanraders die producten en diensten vanuit hun eigen ervaring loven of kraken dat zijn de échte 'reclamemakers'. Mensenmedia vervangen massamedia, maar vormen allen samen weer een ander massaal medium. Betrouwbaarder. Overtuigender. Eerlijker. Sterker.
Ik ben een aanrader geeft de visie van een ex-reclameman op de toekomst van marketing en reclame. En die veranderende toekomst is schitterend voor alle consumenten en voor de merken die zodanig excelleren dat ze collectief de hemel in worden geprezen.
Voor Jan Van den Bergh in 2006 naar China vertrok, woonde en werkte hij in België in de reclamewereld. Hij stond mee aan de wieg van Saatchi & Saatchi Brussel en van Boondoggle. Als internetpionier zag hij in de cijfers hoe belangrijk actieve (online) fanatici waren in de opbouw of ondergang van een merk.
Aanbevelingen
Ik ben een aanrader reikt niet alleen een uitvoerig gedocumenteerd en uniek denkkader aan, maar ook een rist inzichtelijke voorbeelden. Dit is een boek met 'vlees aan het been', dat niet blijft hangen in oppervlakkigheden. De vernieuwende inhoud en Jan Van den Berghs briljante en eigenzinnige schrijfstijl maken dit een echte 'aanrader'.
Nicole Berx
President of the International Marketing Congress commission at Stima
Director at The House of Marketing
---------------
Mond-aan-mond reclame is sinds mensengeheugenis één van de sterkste beïnvloeders van consumenten. Dankzij sociale netwerken is het bereik van deze vorm van reclame exponentieel gestegen. Wel of niet tevreden over een hotel, restaurant, dienst of product? We posten het wel even op de gepaste site. En zo worden we dan een 'aanrader'. Jan Van den Bergh analyseert dit fenomeen ten gronde.
Chris Van Roey
CEO Unie van Belgische Adverteerders
----------------
De massamedia zijn in crisis. Horizontale communicatie wordt stilaan de norm. Deze nieuwe communicatiewereld heeft een radicaal andere logica, waarin traditionele reclame en marketing niet zomaar hun plaats vinden. Ik ben een aanrader is een ideale gids om anders te leren denken en handelen, en zo met de peer to peer-generatie te kunnen communiceren.
Michel Bauwens
Founder of the Foundation for Peer to Peer Alternatives