Uitgevers | Boom Lemma uitgevers, Boom Uitgevers Den Haag, Boom Uitgevers Amsterdam |
Uitgavejaar | 2001 |
ISBN | 9051898428 |
ISBN13 | 9789051898422 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Voor het eerst een boek over het implementeren van veranderingen. Hoe krijgen we die reorganisatie voor elkaar, wat moet er gebeuren om een systeem goed ingevoerd te krijgen in de organisatie, welk pad moet bewandeld worden om mensen gemotiveerd van het bestaande en bekende naar een nieuwe onbekende situatie mee te nemen?
Over veranderen en veranderingsprocessen is veel geschreven. Implementeren van een verandering is een veel minder bekend terrein. Implementeren gaat verder dan veranderen. Om iets werkend te krijgen gaat het er niet aalleen om een veranderingsproces in te zetten, maar om het te realiseren en te zorgen dat de nieuwe situatie beklijft.
Dit boek benadert implementeren vanuit de praktijk. ervaringen en lessen van consultants van Pentascope, het bureau voor implementatie, zijn bijeengebracht. Het gaat over de keuze voor een implementatiestrategie en de invulling van zeven implementatiefacetten: resultaat, plannen en sturen, inrichten en ontwerpen, communiceren, opleiden en trainen, verankeren en verbeteren, afsluiten en evalueren. Dit wordt praktisch ingevuld met de Varitel-case van KPN, die als rode draad dwars door het boek loopt.