Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V., Uitgeverij Kluwer Bv |
Uitgavejaar | 1996 |
ISBN | 9014051867 |
ISBN13 | 9789014051864 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Issues zijn thema's die leven in de publieke opinie. Onderscheiden worden thema's die nog in de fase van meningsvorming zijn en thema's die zich al in het openbare domein bevinden. Issues hebben één ding met elkaar gemeen: ze weerspiegelen wat een samenleving goed en fout vindt.
Het boek Issuesmanagement is een analyse van het verschijnsel publieke opinie en beschrijft de mogelijkheden tot het beïnvloeden daarvan. Het ontstaan en de levensloop van maatschappelijke issues worden uitvoerig beschreven en getoetst aan de praktijk. De actieve rol die een organisatie kan spelen bij het beïnvloeden van de publieke opinie en dus het managen van issues komt zowel op strategisch als op uitvoerend niveau aan bod.
Het boek sluit af met een instrumentarium, waarmee een organisatie opinies kan proberen te beïnvloeden. Een gunstige publieke opinie immers, en draagvlak in de samenleving, is voor de continuïteit van iedere organisatie van levensbelang.