Uitgevers | Kemper Conseil Publishing, Kemper Conseil Publishing Consultancy |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN13 | 9789076542478 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Dit boek is bestemd voor iedereen die het belangrijk vindt dat we met elkaar de nieuwe kansen van de 21ste eeuw optimaal benutten. Kansen op economisch terrein, zakelijke kansen, en kansen om de samenleving, de overheid en de politiek beter te organiseren. Riens Meijer laat zien dat succes of falen meer dan ooit afhankelijk zal zijn van kennis, kunde en inzicht. Daarvoor is een nieuwe mentaliteit noodzakelijk.
Na de kredietcrisis kunnen we immers niet gewoon de draad weer oppakken. De wereld is te zeer veranderd. Van een industriƫle samenleving zijn we overgegaan naar een kennismaatschappij. En kennis is door de komst van internet niet meer het exclusieve domein van enkelen. Daar komt bij dat het Westen door de opkomst van de Aziatische landen niet langer alleen de dienst uitmaakt.
Daarom moeten wij ons denken en doen fundamenteel wijzigen. We moeten vernieuwen! De auteur laat zien wat er moet veranderen, welke obstakels we daarbij tegenkomen en hoe we die uit de weg kunnen ruimen.