Uitgever | Noordhoff Uitgevers B.V. |
Uitgavejaar | 2003 |
ISBN | 9001653979 |
ISBN13 | 9789001653972 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
De NIMA-B methode is een complete methode die de student voorbereidt op het NIMA Marketing-B-examen, maar wordt ook in hoofdfase van hbo-opleidingen, leergangen bedrijfskunde en NIMA-C opleidingen gebruikt.
Het NIMA-B examen bestaat uit cases waarin het marketingplanningsproces centraal staat. De student moet in staat zijn dit proces te doorgronden. Veel kandidaten zakken voor het examen, terwijl hun kennis voldoende is. De reden hiervoor is dat voor het oplossen van de cases vooral inzicht in de materie nodig is. De NIMA-B methode helpt de cursist bij het ontwikkelen van dit inzicht. De theorie wordt waar mogelijk toegepast en geïllustreerd met behulp van drie representatieve cases uit NIMA-B-examens. Het opgavenboek biedt veel gelegenheid tot oefenen. De antwoorden staan gedeeltelijk in het uitwerkingenboek, gedeeltelijk in de docentenhandleiding.
Bij de derde druk zijn de door de gebruikers naar voren gebrachte opmerkingen zoveel mogelijk verwerkt. Hierdoor is de praktische bruikbaarheid van het boek vergroot. In deze druk is veel aandacht gegeven aan strategische onderwerpen zoals marktleiderstrategieën, balanced scorecard, CRM.
Bij de methode is ook nog een grote hoeveelheid additioneel oefenmateriaal beschikbaar zoals Topcases NIMA-B en recente Examenbundels. Ook kunt u examens downloaden vanaf de NIMA Bestelsite