Uitgevers | Kluwer, Wolters Kluwer Nederland B.V. |
Uitgavejaar | 2004 |
ISBN | 901300797X |
ISBN13 | 9789013007978 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Hoe reageer je op zeurpieten, negatievelingen, doordrammers, driftkoppen of andere lastpakken? Raak je geïrriteerd of gestresst? Word je ongeduldig of kwaad? Met emotionele reacties los je het probleem niet op. Integendeel. Maar hoe dan wel?
In Lastpakken lees je
Hoe je op een effectieve manier kunt omgaan met lastige collega's en klanten. Je kunt het gedrag van de ander niet rechtstreeks veranderen. Wat je wel kunt doen, is je eigen reactie controleren. Door tactvol en begripvol te reageren is het mogelijk om het gedrag van de ander in de door jou gewenste situatie om te buigen.
Lastpakken hanteren vaak eigen regels. Als je hun spel niet meespeelt, ontneem je hun belangrijkste troef. Maar soms lijkt niets te helpen.
Wat dan? In dit boek tref je ook andere manieren aan om op een niet-agressieve manier het lastige gedrag van de ander te veranderen. De voorbeelden in dit boek brengen je vast op ideeën!