Uitgever | Gorcum b.v. |
Uitgavejaar | 1992 |
ISBN | 9023227255 |
ISBN13 | 9789023227250 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Voor de meeste organisaties is de omgeving de laatste jaren complexer en dynamischer geworden: de markt stelt scherpere eisen, maar ook (semi) overheidsorganisaties worden geconfronteerd met nieuwe voorwaarden. In het verlengde hiervan wordt een zwaarder beroep gedaan op de 'beslissers' om op tijd de bakens te verzetten. Besluitvorming is en blijft, ook in de toekomst, een van de hoofdtaken van managers. Waar het in dit boek om gaat is dat besluitvorming voor (toekomstige) managers beter herkenbaar wordt, dat de rol van de manager in de besluitvorming wordt verduidelijkt en dat wordt aangeduid hoe de manager zijn of haar greep op het besluitvormingsproces kan vergroten. Het bevat naast de noodzakelijke organisatietheorie ook voorbeelden en cases uit de organisatiepraktijk, zowel uit de profit- als uit de non-profit sector.