Uitgevers | Pearson Education Benelux, Pearson Benelux B.V., Pearson Benelux |
Uitgavejaar | 2002 |
ISBN | 9043007412 |
ISBN13 | 9789043007412 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Denkt u dat mensen worden gedreven door hun managers? De schrijvers van dit boek niet. Ieder mens heeft zijn eigen drijfveren, en 'Managing Drives' is de kunst van managers om daar op aan te sluiten. Vooral in situaties waarin managers steeds weer tegen dezelfde problemen oplopen, blijken drijfveren een grote rol te spelen. Want wie gaat er nu dingen doen waartoe hij niet gedreven is? Dit boek geeft managers een nieuw en fascinerend inzicht in de impact die drijfveren hebben op mensen en organisaties. Drijfveren zijn niet alleen essentieel voor individuele performance en ontwikkeling, ze hebben ook grote invloed op communicatie en teamprestaties. Daarnaast laten de auteurs aan de hand van voorbeelden uit hun eigen management- en adviespraktijk zien dat begrip van drijfveren essentieel is bij het leidinggeven aan reorganisaties, fusies en strategietrajecten. Het boek bevat heel praktische aanwijzingen voor managers die effectiever met de energie in hun organisatie willen omgaan. Managing Drives benadert organisaties op een manier die bij lezers een blijvende indruk achterlaat, maar die ook praktisch toepasbaar is.