Uitgever | Academic Service |
Uitgavejaar | 2010 |
ISBN13 | 9789052617886 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In Marketing 3.0 neemt marketinggoeroe Philip Kotler je mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en -principes sluiten hier niet meer op aan. Marketing 3.0 laat zien hoe je klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van je marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. Je leert je marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van je doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren. Dit langverwachte boek onthult de toekomst van marketing en laat zien: (1) waarom opvallend veel marketeers blijven hangen in het verleden (2) welke vooruitstrevende bedrijven Marketing 3.0 al in de praktijk brengen en (3) hoe je je missie, visie en waarden kunt delen met je belangrijkste belanghebbenden: klanten, werknemers, distributeurs, handelaren en leveranciers.