Uitgever | Business Contact |
Uitgavejaar | 2009 |
ISBN | 904700115X |
ISBN13 | 9789047001157 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Waarom mislukken zoveel marketingcampagnes? Hoe komt het dat bedrijven niet begrijpen wat consumenten willen? In dit boek wordt de psyche van de consument blootgelegd, evenals die van de marketeer zelf trouwens, want juist hém blijkt het aan de nodige diepgang te ontbreken. Marketing metaforia biedt nieuwe en essentiële inzichten voor marketeers. Het boek beschrijft hoe zij hun gebrek aan diepgang kunnen overwinnen en de universele drijfveren achter menselijk gedrag kunnen vinden, een onmisbare factor voor het succes van ieder bedrijf. Gerald Zaltman en Lindsay Zaltman onthullen zeven primaire symbolen die in ons onderbewustzijn verankerd liggen en in hoge mate bepalen wat we denken en doen. Dit worden 'diepe metaforen' genoemd. Als je eenmaal weet hoe deze metaforen de psyche van consumenten beïnvloeden, kun je daar als marketeer je voordeel mee doen. Dit boek zal je ervan overtuigen dat alles wat je denkt en doet wordt beïnvloed door je onderbewustzijn en geeft je tevens toegang tot de diepere lagen van de menselijke psyche. 'sWerelds beroemdste organisaties, maar ook kleinere bedrijven, non-profitorganisaties en maatschappelijke instellingen hebben diepe metaforen al succesvol ingezet om hun marketingproblemen op te lossen.