Marketingplanning / druk 2

-
Auteur: Rien Hummel

Categorie:School & Studie / Onderwerp: Schoolboeken 219
Cover van het boek 'Marketingplanning / druk 2' van Rien Hummel
Uitgever Academic Service
Uitgavejaar 2008
ISBN9039525498
ISBN139789039525494
TaalNederlands
TypePaperback

Samenvatting

In Marketingplanning worden alle stappen van het marketingplanningproces uitvoerig beschreven: de analyses, de strategische organisatiekeuzes, de strategische marketingplanning, de tactische marketingplanning en de operationele marketingplanning. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de uitvoering (door middel van campagnes, events, activiteiten en taken) en de evaluatie en terugkoppeling.
Inhoud
Uitgangspunt is dat het ëproduct´ marketingplan geen doel op zich is, maar een middel om te komen tot betere resultaten. Daarom wordt stilgestaan bij de doelen van een marketingplan, de eisen die eraan gesteld kunnen worden, het schrijven van marketingplannen (met aandacht voor creativiteit) en het gebruik ervan in een onderneming. Ook veranderingen die voortkomen uit dit proces komen aan bod.
Praktijkgericht
Marketingplanning biedt naast een uitvoerige en gedetailleerde beschrijving van de theorie ook veel uitstapjes naar de praktijk. Dat maakt dit boek ook geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten waarbij marketingplannen geschreven moeten worden. Een tweetal geïntegreerde cases op de bij het boek behorende cd-rom stelt studenten in staat het geleerde in een praktijksituatie toe te passen. Op deze cd-rom is ook materiaal opgenomen ter aanvulling en verdieping van de stof in het boek. Voor docenten komt een aparte cd-rom beschikbaar met daarop uitwerkingen van de zelfstudievragen, een handleiding bij de cases en sheets.
Doelgroep
Marketingplanning is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs met enige voorkennis van marketing (vanaf het tweede jaar).
Auteur
Rien Hummel is docent Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen en senior lecturer aan de executive MBA-Groningen. Van zijn hand verscheen eerder het boek Marketing met ICT.

Bestellen

Bestel 'Marketingplanning / druk 2' bij Bol.com
  zoek
Delen op Facebook Delen op Twitter Delen via e-mail Printen Delen op andere sociale netwerken
Zoek je ook goede films? Bezoek Leukomtekijken.