Uitgevers | Boom Uitgevers Den Haag, Boom Uitgevers Amsterdam, Uitgeverij Boom, Boom |
Uitgavejaar | 2013 |
ISBN13 | 9789460948008 |
Taal | Nederlands |
Type | Digitaal boek |
Media-advies voor het MKB is een praktisch boek voor studenten die een commerciële, communicatie- of ondernemersopleiding volgen. Aan de hand van een stappenplan krijg je snel inzicht in de relevante keuzes die bedrijven dienen te maken om hun doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken. Het stappenplan is gebaseerd op de PDCA-cyclus (plan-do-check-act), waarmee het mediaplanningsproces van planning en uitvoering tot evaluatie wordt doorlopen. Uit het enorme aanbod mogelijke media word je zo geleid naar een afgewogen mediamix, waarbij de kosten en baten van de media-inspanning zo goed mogelijk in beeld worden gebracht. De cases richten zich op het MKB. Daar zijn de mediabudgetten meestal beperkt en moeten ondernemers scherpe keuzes maken. Op welke wijze kunnen de campagnedoelstellingen het beste worden gerealiseerd? Offline, online, of een combinatie van beide? Actuele praktijkvoorbeelden verhelderen de keuzemogelijkheden en geven een onderbouwing met mediabereikcijfers, gegevens uit databases en dergelijke. Drie uitgebreide bedrijfscases illustreren hoe een praktisch media-advies met behulp van het stappenplan tot stand komt. Het boek bevat een handzame begrippenlijst. Ad Molenaar was onder andere hoofd van de afdeling communicatie van de Hanzehogeschool Groningen. Vervolgens was hij als docent marketingcommunicatie en media verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van deze hogeschool. Ad is tevens auteur van het boek Zakelijk schrijven. Mieke Nauta vervulde verschillende functies op het gebied van marketingcommunicatie. Op dit moment is ze als hogeschooldocent marketingcommunicatie verbonden aan de opleiding Commerciële Economie van de Hanzehogeschool Groningen. Daarnaast heeft ze haar eigen communicatie-adviesbureau.
Geschikt voor: Alle e-readers te koop bij bol.com (of compatible voor PDF of ePub). Telefoons en tablets met Google