Uitgevers | N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, N. Mirani, Scriptum |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9055944610 |
ISBN13 | 9789055944613 |
Taal | Nederlands |
Type | Hardcover |
Wat zijn de drijfveren en de factoren die het gedrag van de man (latent) beïnvloeden en soms zelfs lijken te dicteren? In Nederland staat onderzoek naar de moderne consumerende man in de schaduw van onderzoek naar de moderne consumerende vrouw. De laatste groep was voor onderzoekende partijen relevanter, omdat vrouwen de consumerende sekse vertegenwoordigden. Moderne mannen zijn echter bezig met een inhaalslag. Dat doet de commerciële belangstelling voor de man stijgen. De markt wil zijn aandeel in deze groeimarkt veilig stellen.
lees meer...
Om de moderne consumerende man te kunnen begrijpen is inzicht in zijn profiel onontbeerlijk. De overweldigende aanwezigheid van media heeft streeftypes van mannelijkheid en mannelijke waarden geaccentueerd, ontwikkeld en versterkt. Onderzoek naar waarden en motivatie, merkvoorkeuren, en analyses van specifieke en ambigue mannelijke terreinen kan dit inzichtelijk maken. Dat resulteert in een serie Nederlandse mantypen vanuit een nieuwe methodiek, die aansluit bij de tijdgeest. Deze inventarisatie leidt tevens tot een serie uitgangspunten die een leidraad vormen voor effectieve communicatie met de moderne Nederlandse consumerende man middels reclameboodschappen.
Nieuwe en klassieke inzichten, confronterende en verrassende redeneringen wisselen elkaar af in deze internationale mentaliteitsstudie langs cultuur, media, commercie en merken.