Uitgever | Uitgeverij Thema |
Uitgavejaar | 2007 |
ISBN | 9058712575 |
ISBN13 | 9789058712578 |
Taal | Nederlands |
Type | Paperback |
Het is soms jaloersmakend te zien hoe gemakkelijk sommige mensen een presentatie geven. De nonchalance, het gemak en de innemendheid stralen er vanaf, terwijl het hele verhaal ook nog eens met veel flair wordt gebracht. Een verhaal dat de klanten bovendien overtuigt, en daar gaat het natuurlijk om. Wanneer u iemand wilt overtuigen, is gelijk hebben vaak het probleem niet. Gelijk krijgen, dat is wat telt. Dit boek leert u anderen van uw gelijk te overtuigen. En omdat dat laatste vooral te maken heeft met een combinatie van de juiste inhoud met de juiste verpakking, gaat het boek uitgebreid in op beide aspecten.
Denkt u nu dat u dit nooit onder de knie zult krijgen? Troost u; de geboren spreker bestaat niet. Natuurlijk zijn er mensen met talent, veel zelfvertrouwen, een vlotte babbel of zoiets als charisma. Maar geroutineerde sprekers hebben zich vooral getraind in twee dingen: 1) ze zorgen altijd voor een perfecte voorbereiding en 2) ze hebben zich hun verhaal zo 'eigen' gemaakt dat ze tijdens de presentatie alleen nog maar op de reactie van de toehoorders hoeven te letten, zodat ze er direct op kunnen inspelen en zich niet uit het veld laten slaan door moeilijke vragen.
Professioneel presenteren is dus te leren. Met gepaste trots. Presenteren voor salesprofessionals helpt u daarbij. In dit boek staan de belangrijkste presentatiekneepjes centraal. Want om uw producten, waar u ook bent, overtuigend voor het voetlicht te kunnen brengen, is het cruciaal dat u als verkoper een professionele en overtuigende presentatie kunt houden. Hoe u dat doet leest u in Met gepaste trots.
Dit boek maakt deel uit van de driedelige serie over Salesmanagement van Uitgeverij Thema. De twee andere delen, De kracht van zacht en Als warme broodjes, gaan respectievelijk over de menselijke factor in verkopen en verkooporganisatie en management. Deze reeks is zowel bedoeld voor beginnende verkopers als voor moderne salesprofessionals die op de hoogte willen blijven van de laatste ontwikkelingen. De drie delen vormen samen een complete salesmanagementserie op NIMA Sales-A niveau.